Metaverse Kısaca Nedir? Metavarse Nerelerde Kullanılır

Metaverse Nedir?

 Metaverse, internette kullanılabilen bir "sanal alanın kendisi" veya "sanal alanda gerçekleştirilebilen hizmetler" dir. Metaverse kelimesi, "meta" ve "evren" kelimelerinin bir birleşimidir ve 1992 tarihli "Snow Crash" romanından alınmıştır.

Metaverse yeni bir teknoloji olduğundan, gerçek şu ki henüz net bir şekilde tanımlanmamıştır. Bununla birlikte, Metaverse'yi geleneksel sanal alanlardan farklı kılan, gerçek dünyaya yakın bir durumda iletişim kurabilme yeteneğidir. Spesifik olarak, sanal alanda ikinci kişiliğiniz olacak bir avatar oluşturmak, başkalarıyla iletişim kurmak, oyunlar deneyimlemek ve hizmet almak mümkündür.
Şu anda en iyi bilinen Metaverse'nin "Atsume Animal Crossing" olduğunu söylemek abartı olmaz. Oyunu internete bağlayarak ve sanal alanda bir avatar oluşturarak diğer oyuncularla iletişim kurabilirsiniz.

Böyle bir sanal alanda ileri düzeyde iletişim kurabilme ve çeşitli deneyimleri deneyimleyebilme yeteneğinin, geleneksel web sitesi tarama ve SNS üzerinden iletişimde olmayan bir yaklaşım olduğu söylenebilir.
Metaverse'nin gerçek dünyada olduğu gibi sanal ortamda da iş geliştirme ve ekonomik faaliyetleri yürütebilmesi, hatta hayatımızın bir parçası haline gelmesi bekleniyor.

Metaverse Nedir? Metaverse Hangi Alanlarda Kullanılır?


Metaverse Hangi Alanlarda Kullanılır?

Etkinliklere, sergilere, ağ oluşturma etkinliklerine, alışverişe ve oyunlara katılan Metaverse, B2C alanından büyük ilgi gördü ve şu anda geniş kapsamlı gelişme belirtileri gösteriyor. Özellikle, popüler çevrimiçi oyun "Fortnite" inşa edilmiş bir metaverse alanına sahiptir ve şarkıcı Gen Hoshino sanal bir canlı performans sergilediğinde bu konu sıcak bir konu haline geldi. Gerçek dünyada yaşanabilen şeyler sanal ortamda da aynı şekilde yaşanabilir.

Son yıllarda, iş geliştirme belirtileri de gösterdi ve Metaverse'nin kullanımı seminerlerde, şirket içi eğitimlerde, toplantılarda, ekip oluşturmada vb. genişliyor. Örneğin sanal bir alanda fiilen çalışabileceğiniz bir “sanal ofis” var. Sanal ofiste avatarınızı sanal ofiste çalışmaya gönderebilir, sesli ve yazılı iletişim kurmanızı sağlayan araçları kullanabilir, böylece iş arkadaşlarınızla gerçek dünyada olduğu gibi iletişim kurabilir ve toplantılar yapabilirsiniz.
Aslında, bir VR şirketi olan HIKKY, tüm çalışanların sanal bir ofiste işe geldiği yeni bir çalışma yöntemine sahip. Çalışma saatlerinin ve yerlerinin bireyler için her zaman ve her yerde uygun olduğu, düzenli toplantılar dışında herhangi bir zaman kısıtlamasının olmadığı söylenmektedir. Sonuç olarak, dünyanın en büyük VR etkinliği olan "Sanal Pazar"ı gerçekleştirmeyi başardık.

Bu nedenle gelecekte B2C ve iş alanları gibi çok çeşitli alanlarda kullanılması beklenmektedir.

Metaverse Ne zaman Ortaya Çıktı?

Yukarıda bahsedildiği gibi, Metaverse terimi ilk olarak bilim kurgu yazarı Neil Stephenson'ın 1992 tarihli "Snow Crash" adlı romanında ortaya çıktı. Bay Neil Stephenson, "Metaverse'in yaratıcısı" olarak da anılır ve çeşitli teknolojileri tahmin eden saygın bir kişidir. Ayrıca 1999 tarihli Cryptonomicon adlı romanında dijital para birimini tanıtarak Bitcoin'i etkilemekle tanınır.

Son zamanlarda dikkatleri üzerine çekmeye başlayan Metaverse, internetin gelişmesiyle birlikte çeşitli hizmetler sunar hale geldi. 1997 yılında NTT Data Communications, kadınlar için sanal alışveriş merkezi hizmeti "Machiko"yu piyasaya sürdü ve 2003 yılında Linden Lab, kullanıcıların kendi sanal dünyalarını yarattıkları "Second Life"ı piyasaya sürdü. "Second Life", dünya çapında bir patlamaya yol açan özel bir para birimiyle sanal bir alanda arazi alıp satabilme yeniliğiyle popüler oldu. Japonya'da Nihon Keizai Shimbun'un ön sayfasındaki bir makale de dahil olmak üzere dikkat çekti. Patlama sona ermiş olsa da, "Second Life" hala hizmette.

Son yıllarda, çevrimiçi oyunlar pazarı genişletti ve Metaverse'nin bilinirliği hızlanan bir hızla yayılıyor. Faktörler arasında daha yüksek internet hızları ve VR işlevlerini kullanan oyunlara dalmak yer alır. Özellikle oyunlara dalmak, insanların oyun dünyasına girip çok sayıda insanla oynadığı MMORPG'lerin vb. Popülerliği ile büyük bir iş haline geldi. Yukarıda bahsedilen "Fortnite" ve "Atsume Animal Crossing", Metaverse'ye dayalı çevrimiçi oyunlar olarak çok popüler oldu.

İş dünyasına genişleyen Metaverse, 28 Ekim 2021'de büyük bir Amerikan SNS'si olan Facebook'un şirket adını "Meta" olarak değiştireceğini ve Metaverse alanına 1 trilyon yen yatırım yapacağını duyurdu. "Meta"nın duyurulmasından bu yana, Google ve Microsoft metaverse'e yatırım yapmaya başladı, dolayısıyla metaverse çağının gelişini bekliyoruz.

Metaverse neden dikkat çekiyor?

Metaverse'nin dikkat çekmesinin çeşitli nedenleri var ama en büyük etken "dijital teknolojinin" ilerlemesi. İnternetin yüksek hızı, uzak yerlerdeki insanlarla gerçek zamanlı iletişimi mümkün kıldı ve yüz yüze görüşme ve konuşmanın fiziksel mesafesini aştı.
Ayrıca VR teknolojisinin gelişmesi sanal alanı daha gerçekçi hissetmeyi mümkün kılmış ve çalıştırdığınız avatarın yüz ifadeleri ve vücut dili gibi gerçeğe yakın bir kaliteyi üretmeniz mümkün hale gelmiştir.

Ayrıca NFT gibi dijital para birimlerinin dikkat çekiyor olması da Metaverse'in ilgi görmesinin nedenlerinden biri. NFT, "sahte edilemeyecek bir sertifikaya sahip dijital veriler" anlamına gelen "Non-Fungible Token"ın kısaltmasıdır. Bu NFT'ler kullanılarak ekonomik faaliyetlerin sanal ortamda dahi rahatlıkla yürütülebileceğine inanılmış ve Metaverse ile birlikte çeşitli servisler piyasaya sürülmüştür.
2021'de Kanadalı bir yatırım şirketi, Metaverse'de 2,43 milyon dolara (yaklaşık 280 milyon) arazi satın aldı.

Yorumlar
Yorum yok
Yorum Gönder

Yorum Gönder

AdE-postaMesaj

Featured Section
featured/recent
Mega Grid
megagrid/recent
Simple Grid
6/sgrid/recent
Slider Post
6/slider/recent
Footer Copyright
Design by - Blogger Templates | Distributed by Free Blogger Templates
List Grid
6/lgrid/recent
Hakkımızda
Bilgi Sitesi'ne Hoşgeldiniz. Web sitemizin çeşitli içeriklerinden dolayı okuyucuları farklı demografik özelliklere sahip olan kitlelerden oluşmaktadır. Bilgi paylaştıkça büyür ve değer kazanır düşüncesiyle tüm bilgilerin sade ve net bir şekilde aktarılması en büyük amacımızdır.
Dw Bilgi
Left Post
5/col-left/recent
Right Post
5/col-right/recent
Breaking Posts
6/trending/recent